23948sdkhjf

Vordingborg Køkkenet vokser i fladt marked

Efter et stærkt 2013 har køkkenkoncernen sat sig nye vækstmål. Nye butikker og nye produktlinjer er på vej.
Vordingborg Køkkenet har netop offentliggjort sit 2013-regnskab, der vidner om fremgang på både top- og bundlinje. Omsætningen er vokset med 26 procent til 327 mio. kr., mens resultatet før skat er forbedret fra 11 til 27 mio. kr.

Administrerende direktør Hjalmar Skovholm Hansen betegner resultatet som fantastisk, ikke mindst i lyset af at væksten er skabt på et hjemligt marked, som samlet set voksede med beskedne 1 procent.

- Væksten er genereret både på privat- og erhvervssegmentet, og især erhvervssegmentet har fået øjnene op for vores full service-program, siger Hjalmar Hansen og fortsætter:

- Med en soliditetsgrad på 44 procent og en likviditetsgrad på 159 procent, samtidig med at aktivmassen hovedsageligt består af de 25 køkkenbutikker og at passivsiden næsten ingen gæld indeholder, så er det et meget robust regnskab der fremlægges.

Stærke på butiksdrift
I 2007 outsourcede Vordingborg Køkkenet sin produktion til Tyskland og valgte dermed at koncentrere sig om salg, logistik og administration. Organisationsformen er en kapitalkæde, hvor Vordingborg Køkkenet således ejer samtlige 25 butikker. Netop det valg er direktøren glad for.

- Vores omsætning på 327 mio. kr. fordelt på 25 udsalgssteder er absolut noget af det allerbedste i branchen, og beviser bare at den knowhow, der ligger i Vordingborg Køkkenet vedrørende butiksdrift er helt i top, siger Hjalmar Hansen.

Mangler noget i det højeste segment
Han ser generelt lyst på fremtiden og kan konstatere, at 2014 foreløbigt har budt på yderligere fremgang. Fokus er i den kommende tid rettet mod etablering af nye butikker og en udvidelse af produktsortimentet.

- Der er nogle udvalgte områder i Danmark, hvor vi gerne vil være stærkere. Det betyder, at der er nye butikker på vej, samt en væsentlig udbygning af nogle nøglebutikker. Dette sker samtidig med, at der er nye produktlinjer på vej, som skal henvende sig til de kundesegmenter, hvor vi godt kan blive endnu stærkere, siger direktøren og understreger, at Vordingborg Køkkenet vil være stærke på samtlige kundesegmenter.

- Nu er vi rigtigt gode i det nederste og i det midterste segment, men vi mangler noget, som kan outperforme vores konkurrenter i det allerhøjeste segment. Det arbejder vi stenhårdt på og ingen tvivl om, at Vordingborg Køkkenet absolut er større og stærkere, når 2014 går på hæld, siger Hjalmar Hansen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094